BPO AUDIT TAX

Hírek

Cégkapu regisztráció

Cégkapu regisztráció – élesben

| Szerző: Bögre Csilla
A tervek szerint 2018. január 1-től a Hivatalok a papír alapú levelezés helyett már elektronikus formában küldik az értesítéseket a cégek felé. Az erre létrehozott Cégkapu a korábbi postai küldeményeket fogja kiváltani, és válik majd így a cégek hivataltól érkeztetett leveleinek elektronikus postaládájává. Teljesen analóg módon tehát a személyeknél már bevezetett ügyfélkapu rendszerrel.
Bővebben

A gazdálkodó szervezet regisztrációját csak online módon lehet kezdeményezni a https://cegkapu.gov.hu/ oldalon. A regisztráció határideje: 2017. augusztus 30., de ezt a határidőt várhatóan szankciómentesen december végéig meghosszabbítják.

Kinek kötelező a Cégkapu regisztráció?

A Cégkapu online regisztrációját csak a cégnyilvántartásban szereplő cég esetén lehet alkalmazni. Tehát egyéni vállalkozók számára nem kell.
Az online regisztrációt érdemes a cégképviselőnek saját nevében elvégezni.
A regisztráció során érvényesülnie kell a gazdálkodó szervezet Alapító Okiratában meghatározottaknak, azaz amennyiben ebben a képviselet módja többes, abban az esetben a regisztráció is két képviseleti jogosult egybehangzó akaratnyilvánításával hozható csak létre. Az első jogosult a regisztráció létrehozója, a második a jóváhagyója.

A regisztráció menete

A mindössze 2 perces regisztráció néhány rövid lépésből áll, nem szükséges hozzá sok minden:

  1. a cégképviselő ügyfélkapus azonosítása után =>
  2. majd a hozzájárulások, a vállalkozás adószámának és a kapcsolattartásra használandó e-mail cím megadása után =>
  3. már csak a Cégkapu megbízott, vagyis ennek a speciális tárhelynek az adminisztratív kezelőjének  - aki mivel csak egy fióknak egy Megbízottja lehet, javasolt, hogy maga a cégvezető, gazdasági vezető legyen - alapadatait kéri a rendszer =>
  4. már kész is a regisztráció

Az e-mail cím kiválasztásakor érdemes figyelembe venni, hogy azzal biztosít a gazdálkodó szervezet hivatalos elérhetőséget a hivatali szervek felé, ezért érdemes lehet külön erre a célra létrehozni e-mail címet, de mindenképpen olyan címet adjunk meg, amit rendszeresen figyelünk is majd.

A sikeres regisztrációt követően küldött visszaigazolás (köszönő oldalon, e-mailben és egy letölthető PDF összefoglalóban) többek között tartalmaz egy egyedi regisztrációs-azonosítószámot, melynek birtokában az érintett regisztrációval és Cégkapuval kapcsolatban információ kérhető a 1818-as telefonszámon elérhető ügyfélszolgálaton.

A regisztrációval igényelt tárhelyszolgáltatás 2017. december 1-jén indul csak, vagyis a Cégkapu fiók ekkortól fog működni (ekkortól várható a belépéshez szükséges adatok érkezése is, addigra legkésőbb kell, hogy készen legyen maga a felület is).

A Cégkapu kötelező használata a gazdálkodó szervezetek számára pedig a tervek szerint 2018. január 1-gyel veszi majd kezdetét.




Ezt mondták rólunk

Régóta tartó munkakapcsolat, folyamatosan naprakész felkészültség, ha kell napi szintű, azonnali tanácsadás, korrektség, kiszámíthatóság……… még soha nem csalódtunk!

Bővebben