- Ez az esemény elmúlt.
Üzleti reggeli
2023. január 27. – 09:00 - 11:00
Jegyár: Ingyenes, de regisztrációhoz kötött
Kapcsolt vállalkozások, transzferár-dokumentáció
2022 év végén jelent meg egy új rendelet, amely szerint a vállalkozásoknak a társasági adóbevallással egyidejűleg adatot kell szolgáltatniuk a kapcsolt vállalkozásokkal folytatott ügyletekről és a kapcsolt felekről. Eddig is jogszabály írta elő, hogy a vállalkozásoknak az adóbevallásuk elkészítéséig rendelkezniük kell a bevallással érintett időszakra vonatkozó nyilvántartással, de gyakran előfordult, hogy az kizárólag csak az adóalapkorrekciós-tételekre fókuszált, és nem állt teljeskörűen vagy hiánytalanul rendelkezésre. 2023-tól az ilyen hiányok milliós büntetésekkel sújthatók, de még van idő felkészülni és áttekinteni az esetleges hiányosságokat az adóbevallás benyújtásáig.
Miről szól ez az üzleti reggeli?
- Mi minősül kapcsolt vállalkozásnak?
- Kiknek kell transzferár-dokumentációt készíteniük? Ki készíti a dokumentációt?
- Mi az a szokásos piaci ár és mikor kell az adóalapot módosítani? Melyek az adóhivatal által elfogadott módszerek a szokásos piaci ár megállapítására?
- Milyen következményekkel jár, ha a kapcsolt vállalkozások nem a piaci árat alkalmazták?
- Milyen adatokat kell idén a NAV-nak szolgáltatni a kapcsolt vállalkozásokról és a velük folytatott ügyletekről?
Helyszín és technikai részletek
Az üzleti reggelit az MGI-BPO irodájában tartjuk. Szendvics, gyümölcs, kávé, tea és minden rendelkezésre fog állni, hogy egy jó hangulatú, kötetlen, baráti légkör alakuljon ki a résztvevők között.
Az üzleti reggelit minimum 10 fő jelentkezése esetén tudjuk megtartani, ezért mielőbb jelezzék részvételi szándékukat, hogy fel tudjunk készülni. Több jelentkező esetén több alkalmat is tudunk szervezni.
Az üzleti reggeli szakmai előadója a BPO részéről Szőke-Solymosi Éva lesz.
Jelentkezési határidő: 2023. január 23. (hétfő) 17:00