Az online számlázásról

Számlázó programmal történő számlázás esetén a számla adatait a programból emberi beavatkozás nélkül, interneten keresztül, a számla elkészülése után továbbítani kell a NAV-hoz.

Nyomtatvány – például kézi számlázás számlatömbbel – esetén a számla adatait egy webes felületen kell majd rögzíteni.

Adatszolgáltatási kötelezettségek és határidők

online számla cikk

A regisztrációról

Az adatszolgáltatásra kötelezett adózót regisztrálni kell az Online Számla rendszerben az alábbi linken: https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start
A regisztráció megkönnyítésére a NAV közzétett egy videót, amely az alábbi linken érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=1mcm_027-Cs
Ezt érdemes megnézni a regisztráció megkezdése előtt.

Ki jogosult elvégezni az online számla regisztrációt?

  • az adatszolgáltatásra kötelezett
  • az adatszolgáltatásra kötelezett képviseletére jogosult (az adózó, törvényes képviselője, vagy aki a NAV nyilvántartásában meghatalmazottként szerepel, vagy akit az adóügyek elektronikus intézésére az EGYKE adatlapon feljogosítottak)

online számla cikkA felhasználói regisztráció

Mindegyik felhasználót létre kell hozni az online felületen. Az elsődleges felhasználó hozhatja létre a másodlagos és a technikai felhasználót. A különböző hozzáférések különböző jogosultsági szintet jelentenek.

Az adatszolgáltatást az adózó nevében az online számla felületen teljesítő természetes személyek:

  • elsődleges felhasználók
  • másodlagos felhasználók

A számlázó programból teljesítendő adatszolgáltatás esetén a gép-gép interfész használatához szükséges adatok összességének elnevezése a technikai felhasználó, amit az elsődleges felhasználó tud létrehozni a regisztrációt követően.

Ki legyen az elsődleges/másodlagos felhasználó?

  • azoknál a társaságoknál, ahol nincs kijelölt vezető tisztségviselő a gazdasági-pénzügyi feladatok ellátására, az elsődleges felhasználónak az ügyvezetőnek kell lennie
  • másodlagos felhasználóként azt a személyt kell regisztrálni, aki a számlázási folyamatban aktívan részt vesz, aki a számlák kiállításáért felelős, hiszen ő tudja nyomon követni az adatszolgáltatás kapcsán esetlegesen felmerülő hibákat/üzemzavarokat.

 

 

 

 

 

Egyszerűsödött a regisztráció!

A regisztrációs folyamat a korábbiakhoz képest több szempontból is egyszerűsítésre került:

  • az ügyfélkapus azonosítást követően elegendő a magánszemély adóazonosító jelét megadni, a többi adatot automatikusan cseréli ki egymás között a háttérben a NAV és az Ügyfélkapu
  • lehetőség van új elsődleges felhasználót is hozzáadni a már meglévő regisztrációhoz
  • lehetővé vált az áfa csoport regisztráció
  • a jogosultságok felületi megjelenése átláthatóbb lett

A regisztráció során figyelni kell az alábbiakra

  • mivel szükséges megadni a regisztrációt végző magánszemély adóazonosító jelét, az adóigazolványt érdemes a folyamat megkezdése előtt előkészíteni
  • a felhasználók által választott felhasználónévnek tartalmaznia kell ékezetek nélkül kis- és nagybetűket, számokat, min. 6, max. 15 karakter lehet.
  • a felhasználók által választott jelszónak tartalmaznia kell ékezetek nélkül kis- és nagybetűket, számokat, min. 8, max. 15 karakter lehet. Ne tartalmazzon különleges karaktereket!
  • az adózó adatinál kötelező megadni a telefonszámot, melynek formátuma +36-tal kezdődhet (két helyen is kéri a rendszer)

Mulasztási bírság

Ha a legalább 100 000 Ft áfatartalmú számlákról késve, hiányosan vagy egyáltalán nem történik meg a NAV felé az adatszolgáltatás, a mulasztási bírság számlánként akár 500 000 Ft mulasztási bírságot is eredményezhet. Magánszemélyként a mulasztási bírság számlánként max. 200 000 Ft.

További segítség, információkA NAV infóvonala: 1819 (külföldről: +36-1-250-9500)
Közvetlen üzenetküldés a NAV-nak: http://nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/levelkuldes

 

 

 

 

A regisztráció  június 18-án elkezdődött.