Számlázó programmal történő számlázás esetén a számla adatait a programból emberi beavatkozás nélkül, interneten keresztül, a számla elkészülése után továbbítani kell a NAV-hoz.
Nyomtatvány – például kézi számlázás számlatömbbel – esetén a számla adatait egy webes felületen kell majd rögzíteni.
Adatszolgáltatási kötelezettségek és határidők
A regisztrációról
Az adatszolgáltatásra kötelezett adózót regisztrálni kell az Online Számla rendszerben az alábbi linken: https://onlineszamla.nav.gov.hu/regisztracio/start
A regisztráció megkönnyítésére a NAV közzétett egy videót, amely az alábbi linken érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=1mcm_027-Cs
Ezt érdemes megnézni a regisztráció megkezdése előtt.
Ki jogosult elvégezni az online számla regisztrációt?
- az adatszolgáltatásra kötelezett
- az adatszolgáltatásra kötelezett képviseletére jogosult (az adózó, törvényes képviselője, vagy aki a NAV nyilvántartásában meghatalmazottként szerepel, vagy akit az adóügyek elektronikus intézésére az EGYKE adatlapon feljogosítottak)
A felhasználói regisztráció
Mindegyik felhasználót létre kell hozni az online felületen. Az elsődleges felhasználó hozhatja létre a másodlagos és a technikai felhasználót. A különböző hozzáférések különböző jogosultsági szintet jelentenek.
Az adatszolgáltatást az adózó nevében az online számla felületen teljesítő természetes személyek:
- elsődleges felhasználók
- másodlagos felhasználók
A számlázó programból teljesítendő adatszolgáltatás esetén a gép-gép interfész használatához szükséges adatok összességének elnevezése a technikai felhasználó, amit az elsődleges felhasználó tud létrehozni a regisztrációt követően.
Ki legyen az elsődleges/másodlagos felhasználó?
|
Egyszerűsödött a regisztráció!
A regisztrációs folyamat a korábbiakhoz képest több szempontból is egyszerűsítésre került:
- az ügyfélkapus azonosítást követően elegendő a magánszemély adóazonosító jelét megadni, a többi adatot automatikusan cseréli ki egymás között a háttérben a NAV és az Ügyfélkapu
- lehetőség van új elsődleges felhasználót is hozzáadni a már meglévő regisztrációhoz
- lehetővé vált az áfa csoport regisztráció
- a jogosultságok felületi megjelenése átláthatóbb lett
A regisztráció során figyelni kell az alábbiakra
- mivel szükséges megadni a regisztrációt végző magánszemély adóazonosító jelét, az adóigazolványt érdemes a folyamat megkezdése előtt előkészíteni
- a felhasználók által választott felhasználónévnek tartalmaznia kell ékezetek nélkül kis- és nagybetűket, számokat, min. 6, max. 15 karakter lehet.
- a felhasználók által választott jelszónak tartalmaznia kell ékezetek nélkül kis- és nagybetűket, számokat, min. 8, max. 15 karakter lehet. Ne tartalmazzon különleges karaktereket!
- az adózó adatinál kötelező megadni a telefonszámot, melynek formátuma +36-tal kezdődhet (két helyen is kéri a rendszer)
Mulasztási bírság
Ha a legalább 100 000 Ft áfatartalmú számlákról késve, hiányosan vagy egyáltalán nem történik meg a NAV felé az adatszolgáltatás, a mulasztási bírság számlánként akár 500 000 Ft mulasztási bírságot is eredményezhet. Magánszemélyként a mulasztási bírság számlánként max. 200 000 Ft.
További segítség, információkA NAV infóvonala: 1819 (külföldről: +36-1-250-9500) Közvetlen üzenetküldés a NAV-nak: http://nav.gov.hu/nav/e-ugyfsz/levelkuldes |
A regisztráció június 18-án elkezdődött.