A regisztrált cégektől már elvárják, hogy elektronikusan küldjék üzeneteiket a hivataloknak, papír alapon már nem fogadják a cégek leveleit. Sőt, 2018. június 1-től beszámolót is már csak cégkapun keresztül lehet beküldeni.
Amennyiben valaki még nem regisztrált, íme a körülbelül 2 percet igénybe vevő regisztráció menete:
- a cégképviselő ügyfélkapus azonosítása után
- majd a hozzájárulások, a vállalkozás adószámának és a kapcsolattartásra használandó e-mail cím megadása után
- már csak a Cégkapu megbízott, vagyis ennek a speciális tárhelynek az adminisztratív kezelőjének – aki mivel csak egy fióknak egy Megbízottja lehet, javasolt, hogy maga a cégvezető, gazdasági vezető legyen – alapadatait kéri a rendszer
- már kész is a regisztráció
Az e-mail cím kiválasztásakor érdemes figyelembe venni, hogy azzal biztosít a gazdálkodó szervezet hivatalos elérhetőséget a hivatali szervek felé, ezért érdemes lehet külön erre a célra létrehozni e-mail címet, de mindenképpen olyan címet adjunk meg, amit rendszeresen figyelünk is majd.
Bővebben a regisztráció menetéről itt olvashat >>
Mit érdemes tudni a tárhelyről
A www.magyarorszag.hu honlapról tudunk bejelentkezni a cégkapu tárhelyünkre.
A cégkapu tárhely elkülönül az ügyfélkapus általános tárhelytől. Belépéskor ezt az általános tárhelyet látjuk.
A cégkapus tárhely a magánszemély neve mellett található legördülő menü alatt található (lefelé mutató nyíl) vagy a névre kattintva is kinyílik. Mindez baloldalt található a kijelentkezés menüpont felett.
Amint megjelenik a legördülő menü, az adószám jelöli az adott cég cégkapus tárhelyét, melyre külön rákattintva érhető el az adott cég cégkapus tárhelye.
A BPO javaslata
Heti egyszer érdemes megnézni, hogy érkezett-e a cégkapus tárhelyre üzenet vagy gondoskodni kell cégkapu ügyintézőről, aki ezt megteszi.